Handelsbetingelser 

Leverings- og betalingsinformation
Nedenstående handelsbetingelser gælder for alle leverancer fra Nordlyliving.dk

 

Nordly Living ApS
CVR 33953291
Kirkevej 51
5464 Brenderup
kundeservice@nordlyliving.dk 

 

Betaling
Når du bestiller en vare på Nordlyliving.dk, vil du straks modtage en ordrebekræftelse på mail. Herefter vil din ordre blive pakket og afsendt fra lageret. Har du bestilt en bestillingsvare, vil disse blive afsendt, så snart de er på lager. Beløbet trækkes først fra din konto, når varen bliver afsendt.
Du kan betale med følgende betalingskort på Nordlyliving.dk:
 
 
Vi tager ikke kortgebyrer. Dine kontooplysninger, som bliver indsamlet ved køb af varer, sendes direkte og sikkert til PBS via krypteringsformen (SSL), som kun er forbeholdt dig og PBS. Dette sikrer, at uvedkommende ikke kan se eller gemme dine personlige oplysninger. 
 Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen. 
 
Betaling via ViaBill
Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din
månedsydelse den 20. i hver måned.
Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill.
ViaBill finansierer køb for op til 2.000 kr.
Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress.
Har du allerede en Viabill konto, koster det 39kr. i gebyr hver måned.
Læs mere: www.viabill.com
  
Levering til Danmark
Lagervarer sendes inden for 1-10 hverdage.

Vi sender til brofaste øer i Danmark med gratis fragt på alle ordrer over 999.- Bestillingen vil blive leveret til kantsten til den leveringsadresse, som der er angivet ved bestillingen eller til nærmeste pakkeshop.
Dine varer sendes med BFT, Danske Fragtmænd eller GLS.

Vores fragtpriser i Danmark:

 

0-1 kg

1-5 kg

5-10 kg

10-15 kg

15-20 kg

20-25 kg

25-30 kg

Køb over 999 DKK

GLS Pakkeshop

37,5 DKK

40 DKK

45 DKK

56 DKK

69 DKK

-

-

Gratis

GLS Erhverv

40 DKK

44 DKK

50 DKK

69 DKK

81 DKK

119 DKK

144 DKK

-

GLS Privatomdeling

56 DKK

59 DKK

64 DKK

75 DKK

87,50 DKK

137,50 DKK

162,50 DKK

-

Fragtmand: Til kantsten (standard)

-         

-         

-         

-         

-         

-         

-         

Gratis

 

GLS leveringer  
Alle pakker med en vægt under 25 kg, maximal længde 200 cm eller max omkreds 300 cm sendes med GLS. 
   
Returnering
Du skal sende din ordre retur uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har gjort brug af din fortrydelsesret.
Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med returnering.
Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket ind i den originale emballage. Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen.
Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering og til, vi har modtaget den retur.
Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
   
Varens stand ved returnering
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer.
Du kan med andre ord prøve varen, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover det ovenfor beskrevet, betragtes den som brugt. Hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet, kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi på modtagelses tidspunktet.
Varen skal pakkes ind i det emballage, som den blev modtaget i. 
Ved modtagelse af varer skal kunden altid kontrollere, at varen er intakt og ikke har lidt overlast i forbindelse med transporten. Kvittér aldrig, før du har gennemset hele leverancen.
Ved kvittering for modtagelsen, skriver du altså under på, at varen er intakt ved leveringen. Forekommer uoverenstemmelser eller mangler, skal dette oplyses inden for rimelig tid fra modtagelsesdagen.
 Bærer emballagen tegn på skade ved modtagelsen, skal du åbne pakken i overværelse af fragtmanden. Hvis fragtmanden ikke venter på, at pakken åbnes, skal du modtage pakken med forbehold på kvitteringen. 
Såfremt leverancen viser sig at være beskadiget, påføres kvitteringen nægtet modtagelse. Leverancen returneres herefter af fragtmanden. Straks herefter skal du give os besked på fragtskaden.
Hvis emballagen er intakt, men produktet er beskadiget, skal fragtskaden ligeledes meldes til Nordly Living ApS inden for rimelig tid.
Bemærk, vi kan afvise reklamation, hvis overstående betingelser ikke bliver overholdt. 
 
Tilbagebetaling
Fortryder du dit køb, vil du få dine penge tilbagebetalt. 
I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Ved anvendelse af fortrydelsesretten, refunderes alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (undtaget ekstra omkostninger som følge af dit valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at gøre brug af fortrydelsesretten. Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde beløbsrefunderingen, indtil vi har modtaget varen retur, medmindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Fortrydelsesret
Der gives 14 dages fuld returret på varer købt på vores webshop.
Perioden regnes fra den dag:
- Hvor du modtager ordren.
- Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis eller af flere omgange.
- Får det sidste parti, eller sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om aftale af levering af varer der består af flere partier/dele.
- Den første vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode.
Returneringsomkostninger skal du selv afholde.
Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 efter købet og fra fortrydelsen skal I senest 14 dage efter returnere forsendelsen.
Meddelelsen skal gives pr. mail på .
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give tydelig meddelelse herom.

Varer undtaget fortrydelsesretten
Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten:
- Varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
- Forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er brudt efter leveringen.
- Varer, der grundet sin art bliver uløseligt blandet sammen med andre ved levering.
- Varer, hvor plomberingen er brudt.
- Udførte ikke-finansielle tjenesteydelser, hvis levering af tjenesteydelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anderkendelse af, at fortrydelsesretten ophører, når tjenesteydelsen er fuldt udført.
- Levering af digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium, hvis udførelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse heraf, at vedkommende dermed mister sin fortrydelsesret.
- Aviser, tidsskrifter eller magasiner dog undtaget abonnementsaftaler for sådanne publikationer.
- Aftaler indgået på offentlig auktion.
- Varer, der forringes eller forældes hurtigt.
  
 
Produktinformation
Varens særlige egenskaber oplyses på www.nordlyliving.dk. 
Besvarelse af supplerende oplysninger eller spørgsmål i forlængelse af de eksisterende oplysninger, kan opnås på denne mailadresse til www.nordlyliving.dk via kundeservice@nordlyliving.dk, såfremt du ønsker det.
 
Priser
Ændringer i pris kan forekomme, alt efter dit bestillingstidspunkt. Dette skyldes, at priserne er dagspriser og ofte ændres løbende. Din bestilling på Nordly Living er accepteret, når du modtager din ordrebekræftelse. Du vil blive faktureret den pris, der er gældende på bestillingsdatoen. Alle priser er vist inkl. Moms.
 
Prisfejl
Hvis en pris er åbenlyst forkert, og du rimeligvis burde have opdaget dette, er vi ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.  
  
Risikoen for hændelig undergang eller forringelse
Risikoen ved at bestilte varer går til grunde eller beskadiges på grund af hændelige forhold, overgår først til køber, når varen befinder sig i købers varetægt.
  
Ansvarsfraskrivelse og garanti:
www.nordlyliving.dk bringer relevante informationer om andre hjemmesider til dig igennem links. 
Oplysninger om de bestilte varer fra sådanne hjemmesider indgår ikke i beskrivelsen af de bestilte varer i aftalen mellem køber og www.nordlyliving.dk, varerne opfylder således købers forventninger, såfremt de svarer til Nordly Livings egen beskrivelse.
Som følge af at de bestilte varer leveres for sent eller indeholder mangler, pålægges sælger intet erstatningsansvar, hvis disse forsinkelser eller mangler skyldes forhold i købers varetægt, som er uden for www.nordlyliving.dk’s kontrol. Dette kan eksempelvis inkludere krig, oprør, uroligheder, brand, indgreb fra staten, beslaglæggelse, valutarestriktioner, arbejdskonflikter af enhver art, herunder strejke og lockout, eller lignende.
Køber opnår kun de garantier på bestilte varer, som producenten udsteder over for køber. www.nordlyliving.dk afgiver ikke selvstændig garanti.
 
Fortrydelsesret 
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. 
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i samme køb, men de leveres enkeltvis, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til kundeservice@nordlyliving.dk, eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
 
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
 
Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder bl.a. for møbler
Udgifterne til returnering af disse varer forventes ved store møbler højst at komme til at koste 1000,-.
 
Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
 
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen, indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
 
Varen sendes til:
Kirkevej 51, 5464 Brenderup
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
 Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale. Skriv til kundeservice@nordlyliving.dk for denne løsning.

 

Reklamationsret
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder. Kontakt os inden, du sender varen. Bemærk, at reklamationsretten kan begrænses af varens naturlige holdbarhed.
 Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
 Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
 Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  
 
Varen sendes til:
Kirkevej 15, 5464 Brenderup
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet. 
 
Persondatapolitik 
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
 Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. 
Personoplysningerne registreres hos Nordly Living ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. 
Vi samarbejder derudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. 
Den dataansvarlige på nordlyliving.dk er Nordly Living ApS
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne ikke er nøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på:  kundeservice@nordlyliving.dk.
 
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os på kundeservice@nordlyliving.dk.
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
 
Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.naevneneshus.dk
  
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr    
 
Standard fortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

 

Til:

Nordlyliving.dk

Kirkevej 15, 5464 Brenderup

Kundeservice@nordlyliving.dk

 

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

_______________________________________________________________________

Bestilt den: _______________________________

Modtaget den: _______________________________

 

Forbrugerens navn:

______________________________________________________________________

 

Forbrugerens adresse: 

___________________________________________________________________

 

Forbrugerens underskrift: _________________________________________  

Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 16.05.2022